torsdag 4. juni 2009

Krone med sølvtråd og perler

Materialer og utstyr som er brukt:

- ståltråd
- sølvfarget buljong- og metalltråd
- blomstertape
- kokosfiberhår
- perler
- tang




Fremgangsmåte:
1. Før du bøyer til ståltråden tar du på blomstertape. Dette for at ståltråden ikke skal være så glatt og det blir greiere å vikle på kokosfiberhåret.

2. Bruk ståltråd og lag en sirkel med diameter 11cm. Til å lage taggene trenger du fem ståltråd som er 40 cm lange.

3. Vikl kokosfiberhår på ståltrådene og fest det ved hjelp av buljong- og metalltråd. Træ perler på metalltråden før du tar den i bruk, så plukker du frem perler etterhvert og plasserer de på formene.


4. Fest taggene til sirkelen ved å bøye endene rundt den. Klem så endene sammen ved å bruke ei flattang.

5. Bruk metall - og buljongtråd og lag et nett som fyller sidene på krona.

6. Tilslutt festes perlene som skal være ytterst på taggene.

3 kommentarer:

Marita sa...

Heia :)
Så enkelt og så stilig!!
Husker da vi snurret og vikla fisker etter at Tommy hadde besøkt oss.. tror jammen min henger dypt inni en stor alpeklematis jeg hadde i gamlehagen min! ...Nå tror jeg jammen du har innspirert meg til å vikle meg en krone ;)
Ha en fin helg videre Margrethe ;)
Klem fra Marita

ASSA sa...

Denne var helt nydelig!!!

Og bloggen den er en stor inspirasjonskilde!

Linda sa...

Å for en nydelig krone - den bare MÅ jeg prøve å lage, til min lille prinsesse! Så fantastisk at du deler alle dine ideer! Jeg ble øyeblikkelig en Følger!