lørdag 9. mai 2009

Ståltrådblomst med magnet

Materialer og utstyr:

- ståltråd/ metalltråd
- perler
- magnet (ca 2cm)
- tang
- dobbeltsidig putetape

Ståltråd/ metalltråd finnes i mange forskjellige tykkelser og farger. Pyntetråder med farge får du kjøpt på hobbybutikker. Kraftigere tråd kan du kjøpe på blant annet Biltema og Clas Ohlson.

1. Lag en enkel ståltrådblomst. For å få blomsten fast i formen bør det være litt tykkelse på ståltråden.
2. Vikle og sy fast ståltråd på kryss og tvers. Du kan velge å bruke en eller flere farger. Når blomsten har blitt solid og ståltråden sitter godt, kan du starte med å arrangere perler. Dette gjør du ved å træ perler på ståltråd og så vikle de på blomsten der du vil ha dem. Fest magneten til blomsten med dobbeltsidig putetape. Jeg valgte å feste magneten med tape fordi jeg da lett kan fjerne magneten ønsker jeg å bruke blomsten til noe annet.

1 kommentar:

Aina sa...

Dette tror jeg må være den mest inspirerende bloggen jeg er innom for tiden... Jeg er så glad jeg fant deg....

Får lyst til å prøve alt jeg ser her inne.

Gleder meg hver gang jeg ser du har laget nytt innlegg.
FLOTT!

-Aina Wie-